חדשות 24 » וידאו ותמונות - אקטואליה » עליה של 300% בהרוגי רוכבי האופנוע
צילום: (ארכיון - חדשות 24)

עליה של 300% בהרוגי רוכבי האופנוע

23 רוכבי דו גלגלי נהרגו מתחילת השנה, עליה דרמטית של 300% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד • 75% מרוכבי הדו גלגלי שנפגעו בישראל הינם תושבי הערים המרכזיות בישראל • 80% מכלי הרכב הדו גלגלי בישראל מרוכזים ב- 40 ערים בלבד

מאת: אלי ג'אן - "חדשות 24"   יום שלישי י"ב בסיוון תש"ע
קישורים ממומנים** מבזקים **
קישורים ממומנים

23 רוכבי דו גלגלי נהרגו מתחילת השנה, עליה דרמטית של 300% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, כך מדווחת עמותת אור ירוק על פי ניתוח נתוני הלמ"ס

על פי ניתוח הנתונים נמצא כי בשנים 2007-2009 נפגעו כ- 9,500 רוכבי דו גלגלי המהווים כ- 9.5% מכלל נפגעי תאונות הדרכים בישראל. נתון זה עומד אל מול מצבת כלי הרכב הדו גלגלי אשר מהווה רק 4.3% מכלי הרכב בישראל, כלומר רוכבי הדו גלגלי נפגעים פי 2 מחלקם היחסי במצבת כלי הרכב בישראל. כמו-כן, 75% מרוכבי הדו גלגלי שנפגעו (נהגים ונוסעים) הינם תושבי הערים המרכזיות בישראל, המונות מעל 20,000 תושבים.

עוד נמצא על פי הנתונים כי כ-60% מהנפגעים, בכל חומרות הפגיעה (הרוגים, פצועים קשה וקל) הינם צעירים בני 20-34 

על פי מחקר שנעשה על ידי חברת מת"ת (מרכז תכנון תחבורה) נמצא כי הסיכוי להיפצע ברמת חומרה כלשהי ברכב דו-גלגלי גבוה פי 9.5 ביחס לרכב סגור, הסיכוי להתאשפז גבוה פי 25.2, הסיכוי להיפצע קשה גבוה פי 16.4 והסיכוי להזדקק לשיקום רפואי (קבוצת הפצועים הקשים ביותר) גבוה פי 27.5!

חמשת הערים בהן מדד ההיפגעות הגבוה ביותר

שיעור היפגעותם של רוכבים תושבי בת ים הוא הגבוה ביותר מבין כל 40 הערים שנבדקו (בהן לפחות 300 כלי רכב דו גלגלי ביישוב), עם מדד היפגעות של 4.77 לכל 100 רוכבים בפועל. מיד אחריהם רוכבים תושבי חולון עם מדד של 4.08. בחולון כ- 4,400 כלי רכב דו גלגלי ונפגעו במהלך התקופה האמורה 536 רוכבים תושבי חולון. לאחר מכן נמצאים רוכבים תושבי אשדוד, כאמור עם מדד של 3.87 נפגעים לכל 100 רוכבים. בבני ברק כ- 1,660 רוכבים בפועל ונפגעו בה במהלך התקופה האמורה 187 רוכבים, מה שמציב אותה עם מדד היפגעות של 3.76 רוכבים תושבי בני ברק לכל 100 רוכבים בפועל מהעיר. סוגרים את רשימת חמשת הערים, בהן הרוכבים עם מדד ההיפגעות הגבוה ביותר, רוכבי ראש העין

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "על מנת להקטין את הסיכון הכרוך ברכיבה, על רוכבי אופנוע להיות מיומנים ובעלי ניסיון משמעותי יותר מאשר נהגים ברכב סגור, כיוון שהם פגיעים יותר מאשר הנהגים ברכב. בנוסף, עליהם להיות מצוידים באביזרי נראות בולטים, על מנת שמשתמשי הדרך האחרים יוכלו לזהותם ולמנוע מצבי סיכון העלולים לגרום לתאונה".

חמשת הערים בהן שיעור רוכבי הדו גלגלי שנפגעו בתאונות דרכים הוא הנמוך ביותר

על פי הנתונים, שיעור רוכבי דו גלגלי תושבי רמת השרון וקריית ביאליק אשר נפגעו במהלך השנים 2007-2009 הינו הנמוך ביותר בממוצע לשנה ועומד על 1.54 נפגעים בשנה לכל 100 רוכבים בפועל. גם רוכבים תושבי נס ציונה, מודיעין-מכבים-רעות וכפר סבא נמצאים בין הרוכבים שנפגעים בשיעורים הנמוכים ביותר לכל 100 רוכבים בפועל בכל עיר נתונה.

 

חמשת הערים הגדולות

מבין חמשת הערים הגדולות (מעל 200 אלף תושבים: ירושלים, ת"א-יפו, חיפה, ראשל"צ ואשדוד), רוכבי אשדוד נפגעים הכי הרבה, עם מדד של 3.87 נפגעים תושבי אשדוד לכל 100 רוכבים בפועל מהעיר. מדד זה ממקם את רוכבי אשדוד בין 5 הערים בהן שיעור היפגעותם של רוכבי הדו גלגלי הוא הגבוה ביותר מבין 40 הערים שנבדקו. מנגד, שיעור היפגעותם של רוכבי חיפה הוא הנמוך ביותר מבין 5 הערים הגדולות ועומד על 2.04 נפגעים לכל 100 רוכבים בפועל תושבי העיר. בת"א-יפו כ- 60,500 מורשי נהיגה על דו גלגלי וכ- 23,670 כלי רכב דו גלגליים בעיר. במהלך 3 השנים האמורות נפגעו 1,913 רוכבי דו גלגלי תושבי העיר, מה שמציב אותם עם מדד היפגעות של 2.69 נפגעים לכל 100 רוכבים בפועל – מקום טוב באמצע. רוכבי ירושלים עם מדד היפגעות נמוך מזה של רוכבי ת"א-יפו ורוכבי ראשל"צ עם מדד גבוה יותר הן מרוכבי ת"א-יפו והן מהמדד הכללי של כל 40 הערים גם יחד (העומד כאמור על 2.8 נפגעים לכל 100 רוכבים).

 

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "אופנוע הוא כלי מסוכן ביותר בהשוואה לרכב סגור, כפי שמראים הנתונים. רבים מהרוכבים הנפגעים בתאונות דרכים הינם צעירים ושליחים. כמו-כן, תאונות רבות מתרחשות בתחום העירוני. לכן, חשוב מאוד לשפר את הכשרת הרוכבים בכלל והשליחים בפרט. על הרוכבים להצטייד באביזרי מיגון כמו קסדה איכותית, מעיל רכיבה, כפפות ומגני מרפקים וברכיים. בשעת אמת, אלו מצילי חיים. בנוסף, על רוכב הדו גלגלי להדליק אורות תמיד, גם ביום, על מנת שנהגי הרכבים יראו אותו טוב יותר".

עוד מוסיף אבואב: "על המשטרה להגביר את האכיפה, בייחוד כנגד נהגי אופנועים הנוהגים בפראות. כמו-כן, על הנהגים מוטלת האחריות לנהוג במשנה זהירות ולבדוק היטב, לפני שעוברים נתיב, שאין רוכב דו גלגלי. רק טיפול מקיף בכל התחומים, לרבות חינוך, הכשרה, תשתיות ואכיפה יכול להביא לשיפור משמעותי ולשינוי המיוחל".

כתב: אלון חן, מנהל מדיה מקומית ומגזרית, אור ירוק.



לרכישת מדיה (תמונות, וידאו ועוד) או להזמנת צלמים חייגו (24 שעות) 050-818-2424

למעלה

תגובות הגולשים:
1. תרבות נהיגה הייתה מקטינה את מספר ההרוגים והפצועים 1-6-2010 02:34
* קריקטוריסט
אילו הייתה קיימת בישראל. אך מדובר בחוסר תרבות לרוב ולכן יש לנו את מה שיש לנו.
 
הוספת תגובה
שם:
כותרת:
תוכן:
קוד אימות
הכנס קוד אימות:
חדשות 24 » וידאו ותמונות - אקטואליה » עליה של 300% בהרוגי רוכבי האופנוע

וידאו ותמונות - אקטואליה
 · האמבולנס הראשון בישראל למען קשישים שורדי שואה - כתבה
דן אביב | יום ראשון כ"ד באב תשע"ט
 
 · תמונות: הפגנות סוערות בירושלים עקב מעצר חסיד ברסלב
| יום רביעי כ"א בתמוז תשע"ט
 
 · ירושלים: נטורי קרתא הציתו פחים בסמוך לכיכר השבת - תמונות
| יום רביעי י"א באלול תשע"ח
 
 · וידאו ותמונות: יום העצמאות במאה שערים - שלט חדש נגד חיילים חרדים
| יום חמישי ד' באייר תשע"ח
 
 · וידאו ותמונות: רימוני הלם נזרקו לעבר מפגינים מול לשכת גיוס בירושלים
| יום ראשון ל' בניסן תשע"ח
 
 · בעקבות חוק הגיוס: מאות הפגינו בבני ברק - גלריה
יוסי גור | יום שלישי כ"ו באדר תשע"ח
 
 · מחאת הנכים: כביש 4 סמוך לגבעת שמואל נחסם לתנועה - תמונות
| יום ראשון ה' בשבט תשע"ח
 
 · מזג האוויר: עץ קרס על בנין ברחוב נחמיה בבני ברק - תמונות
| יום חמישי י"ז בטבת תשע"ח
 
 · פיגוע דקירה: מאבטח נדקר בתחנה המרכזית בירושלים - תמונות
| יום ראשון כ"ב בכסלו תשע"ח
 
 · ירושלים: מפגינים בעקבות מעצר עריק בכניסה ללשכת הגיוס - וידאו ותמונות
יוסי גור | יום רביעי ה' בחשון תשע"ח
 

מוסדות רחל אימנו | פרסום באתר | צור קשר | אודות האתר